Najlepšie vibračné plošiny 2019 – recenzie, testy, skúsenosti

Vibračné plošiny sú univerzálne zariadenia, ktoré vám pomôžu uvoľniť stuhnuté svalstvo. Nepočítajte s tým, že za vás schudnú alebo posilnia svaly – okrem masáže síce dokážu podporiť vaše úsilie pri cvičení, odpracovať si to však musíte vy sami.

Cvičenie na vibračnej plošine s držadlami

V článku vám povieme aj o ďalších výhodách a vlastnostiach vibračných plošín, poradíme, podľa akých kritérií si tú správnu vybrať a predstavíme zopár z najobľúbenejších modelov.

Najlepšie vibračné plošiny

Názov Hodnotenie Detail
Gymbit Vibroshaper   ✔   NAJPREDÁVANEJŠIEZobraziť produkt
HMS SVP01   ✔   DOBRÉ RECENZIEZobraziť produkt
Capital Sports Vibbro   ✔   NÁŠ TIPZobraziť produkt
Klarfit Vibe 4DX   ✔   PRE NÁROČNÝCHZobraziť produkt
Klarfit Roomik Shake   ✔   ZLATÁ STREDNÁ CESTAZobraziť produkt

Zbavte sa stuhnutosti

Vibračné plošiny, nazývané aj vibračné posilňovacie stroje môžu mať podobu samostatnej plošiny, plošiny s držadlami alebo plošiny s pásom.

V plošinách sú zabudované vibračné elektromotory, ktoré vytvárajú osciláciu plošiny. Pohyb plošiny môže mať nastaviteľný smer a intenzitu.

Robenie drepov na vibračnej plošine

Možno sa vám zdá, že vibrácie nemajú na pohybový aparát žiadny účinok, ich vplyvom sa však svaly reflexívne sťahujú, vďaka čomu sa zbavíte stuhnutosti, ochabnutej pokožky a celulitídy. Vibrácie taktiež rozhýbu váš krvný a lymfatický obeh (napr. po dlhotrvajúcom sedení v práci či v škole).

Vibračná plošina sa teda hodí na masáž tela. Poskytne vám tiež podporu pri strečingových cvikoch (naťahovaní svalov) a pomôže svaly ešte viac uvoľniť. Vďaka strečingu sa zbavíte stuhnutosti, skrátenia svalov a budete pohyblivejší.

Cvičte efektívnejšie

Ak radi cvičíte s vlastnou váhou, môžete využiť vibračnú plošinu na podporu pri cvičení. Môže ísť o cviky ako napr. kľuky, drepy, „brušáky“ a pod. Aby ste plošinu zapojili, precvičovanú časť tela musíte položiť na vibračnú plošinu. Pri klikoch si na plošinu položte jednu alebo obe ruky, pri drepoch sa na ňu postavte a pri „brušákoch“ si na ňu ľahnite.

Cvičenie na vibračnej plošine - kľuky

K mnohým vibračným plošinám výrobcovia pribaľujú aj gumové posilňovacie popruhy. Vďaka nim môžete posilňovať menšie svalové partie, hlavne vo vrchnej časti tela – teda použiť ich podobne ako kladky v posilňovni. Pre vykonávanie niektorých cvikov však budete potrebovať fitloptu alebo ďalšiu podložku.

Typy vibračných plošín

  • Vibračná plošina bez držadiel – tento typ je tvorený iba samotnou plošinou bez pomocného stĺpika a rukovätí. Pri jej používaní máte absolútnu voľnosť pohybu, musíte však udržiavať rovnováhu, čo nemusí byť pre každého pri intenzívnych vibráciách jednoduché.
  • Vibračná plošina s držadlami – je vybavená podporným stĺpikom s držadlami na bočných stranách. Tie vám pomôžu udržať stabilitu najmä pri väčšej rýchlosti vibrácií. Stĺpik môže tvoriť určitú prekážku pri pohybe, držadlá však pomôžu hlavne začiatočníkom či starším ľuďom.

Výkon motora, nosnosť a typy vibrácií

Bežné vibračné plošiny pre domáce použitie sú spravidla vybavené vibračnými motormi s výkonom okolo 250 W, ktorý je dostatočný pre bežné domáce použitie a ľahších ľudí. Drahšie plošiny majú výkon 400 W a viac, pričom zvládnu rozpohybovať aj osoby s nadváhou. V tomto prípade platí priama úmera – čím je používateľ ťažší, tým výkonnejšia by mala plošina byť. V niektorých vibračných plošinách nájdete dokonca 2 alebo viac vibračných motorov.

Vibračná plošina bez držadiel

Výrobcovia zvyčajne špecifikujú aj nosnosť plošiny. Tá je okrem výkonu daná aj konštrukčným vyhotovením. Bežná je nosnosť 100 – 120 kg, natrafíte však aj na robustnejšie modely s nosnosťou až 150 kg. Tie majú často dobrú výkonovú rezervu.

Čo sa týka typu vibrácií, tie sú najčastejšie vertikálne (t. j. pohyb plošiny nahor a nadol), horizontálne (pohyb vo vodorovnej rovine) alebo trojrozmerné (3D vibrácie) – tie pohyby kombinujú.

Ďalšie parametre a funkcie vibračných plošín

  • Rozmery vibračnej dosky – nie sú jednotné a každá plošina môže mať iný rozmer. Pri výbere by ste mali vziať do úvahy najmä typy cvikov, aké chcete na plošine vykonávať a výšku vašej postavy. V opačnom prípade pre vás môže byť plošina úzka (napr. pri klikoch s dlhými rukami).
  • Materiál vibračnej dosky – mal by byť protišmykový, ideálna je guma, na lacnejších modeloch však často nájdete aj šmykľavý plast.
  • Nastavenie intenzity – pokým pri masáži svalov vám postačia slabšie vibrácie, pri precvičovaní veľkých svalových skupín budete potrebovať vyššiu intenzitu. Väčšina vibračných plošín má nastaviteľnú iba frekvenciu vibrácií (resp. rýchlosť, pohybuje sa v rozsahu 1 – 40-krát za sekundu). Na tých lepších si môžete nastaviť aj amplitúdu, t. j. úroveň zdvihu alebo vychýlenia – tá sa spravidla pohybuje v rozsahu 1 – 5 mm.
  • Ovládací panel a displej – je súčasťou asi každej vibračnej plošiny. Zobrazuje aktuálne prevádzkové údaje ako zvolený program, intenzitu vibrácií či uplynutý čas cvičenia. Tie najlepšie dokážu zobraziť aj váš tep či vypočítať obsah vášho telesného tuku (túto hodnotu berte iba ako orientačnú). 
  • Uchytenie pre príslušenstvo – oká na bočnej strane plošiny vám umožnia pripojiť napr. gumové popruhy, vďaka ktorým môžete precvičiť svalové skupiny hornej časti tela, aby bol váš tréning komplexný.

Vaše hodnotenie:
(89.8%)
Dátum publikovania: 07.09.2019
Dátum poslednej aktualizácie: 26.11.2019
Autor
Redakcia

Redakcia

Pripravujeme pre vás recenzie, testy, hodnotenia. Snažíme sa vám poskytnúť všetky informácie, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní s nákupom spotrebiča, elektroniky alebo iného produktu. Zapojte sa aj vy do diskusie pomocou komentára a pomôžte niekomu ďalšiemu.


Pridať komentár