Najlepšie bežecké pásy 2018 - Veľký test a porovnanie

Najprirodzenejšia športová aktivita je beh. V letných dňoch a za priaznivého počasia nie je problém vybehnúť von. Čo však, ak bývate v lokalite, kde nie sú podmienky na beh alebo je vonku nepriaznivé počasie? Pokiaľ sa nechcete vzdať behu, je riešením bežecký pás. Ak ste aktívny športovec a v rámci tréningu si chcete zlepšiť vašu kondíciu, ale aj keď ste víkendový bežec a chcete si udržať telo v lepšej kondícii, na trhu sa nájdu rôzne modely pre každého. Ktoré parametre pri výbere neprehliadnuť a čím sa rôzne bežecké pásy líšia? Tu je pár odlišností a hlavne tipov pred nákupom.

Bežecký pás

Pripravili sme pre vás aj výber overených modelov, ktoré majú pozitívne hodnotenia a recenzie a umiestnili sa na popredných priečkach v rôznych testoch. Ak si vyberiete niektorý z nasledovných modelov, určite získate výborný bežecký pás, ktorý vás nesklame.

Sledujte testy a recenzie

Ak sa vám nechce čítať recenzie a porovnania a chcete naozaj kvalitný bežecký pás, ktorý sa nestane len odkladacím miestom na šatstvo a lapačom prachu, určite siahnite po inSPORTline Mystral. Ide o jeden z najkvalitnejších bežeckých pásov na domáce aj poloprofesionálne použitie. Vydrží aj väčšiu záťaž, môže na ňom cvičiť viacero členov rodiny pravidelne. Navyše je v ponuke najväčšieho predajcu bežeckých pásov Fitness-store.sk, ktorý je zárukou kvality a profesionality. Tento predajca poskytuje aj montáž, nadštandardný servis a bezplatné poradenstvo pri výbere.

✅ Najlepšie bežecké pásy 2018

Ako vybrať bežecký pás

Je to pre vás zložitá otázka? Prezradíme vám niekoľko faktorov, na základe ktorých si vyberať bežecký pás – univerzálny cvičebný stroj vhodný prakticky pre všetky vekové kategórie.

Čo je to bežecký pás a aké sú jeho vlastnosti?

Bežecký pás, alebo po správnosti bežecký trenažér, je prístroj na cvičenie v interiéri, ktorý je vďaka nastaviteľným rýchlostiam vhodný v podstate pre všetkých.

Bežecký pas na cvičenie

Využívajú ho športovci, keďže je to vhodný prostriedok na nadobudnutie kondície v pohodlí domova, ale pokojne ho môžu využívať aj „nešportovci“, ktorí sa len chcú udržiavať v dobre forme, resp. sa do nej dostať. Vekové obmedzenia nenachádzame – môžu ho používať tínedžeri, ale aj seniori.

Čo sledovať pri kúpe bežeckého pásu?

V nasledujúcich bodoch sa budeme venovať oblastiam, ktoré sú dôležité pri výbere bežeckého trenažéru. Na trhu sa nachádza množstvo značiek, ktoré oplývajú rôznymi charakteristikami a vlastnosťami. Všetky kvalitatívne požiadavky sa pochopiteľne odzrkadlia na výslednej cene.

1. Zaťaženie a nosnosť bežeckého pásu

Ak sa teda rozhodneme investovať do bežeckého pásu, tak si na úvod musíte vyjasniť, akému intenzívnemu zaťažovaniu bude vami kúpený trenažér podrobený a na základe toho si vybrať stroj spĺňajúci príslušné požiadavky. V rámci zaťažovania je dôležité vedieť, že koľko ľudí bude stroj používať ako často bude za deň v permanencii.

Pri kúpe klasického domáceho bežiaceho pásu musíte vedieť, či na ňom plánuje cvičiť viacero ľudí a ak áno, tak do úvahy treba vziať hmotnosť najťažšieho z nich. Dostupné bežiace pásy ponúkajú maximálne nosnosti od 100 až po 180 kg. Je dobrým pravidlom, že k tejto hmotnosti sa pridáva rezerva 30 %, čiže ak vážite 90 kíl, tak by bolo ideálne, ak siahnete po stroji s nosnosťou 120 kíl.

Predajcovia ponúkajú niekoľko rozličných typov takýchto trenažérov a od typu závisí aj ich optimálna denná vyťaženosť. Bežné domáce pásy sú nastavené na dvojhodinové používanie za deň, a preto sa neodporúča, aby sa táto hranica prekračovala. Orientačne si môžeme uviesť porovnanie s profesionálnymi strojmi – tie zvládnu fungovať aj celý deň.

2. Motor

Motor je dosť pochopiteľne najkľúčovejšia súčiastka celého trenažéra a závisí od neho celkový výkon a taktiež má nemalý vplyv na jeho celkovú životnosť. V produktových parametroch sa výkon motora vyjadruje v konských silách (HP) a obvykle sa tieto hodnoty pohybujú v rozmedzí od 1 až po 6.

Ovládanie bežeckého trenažéra

Výkon motora sa ďalej delí na trvalý maximálny, v preklade teda ide o to, že na trvalom nastavení dokáže fungovať sústavne, no v rámci potreby je možné prepnúť motor na vyššiu rýchlosť. Niektoré obchody uverejňujú obidve hodnoty, väčšinou však iba ten maximálny výkon. Pre bežné domáce použitie sa odporúča výkon v hodnote aspoň 2 HP. Existujú aj bezmotorové pásy, ktoré sa využívajú na tréning chôdze.

3. Sklon bežeckej plochy

Miera sklonu alebo veľkosť uhlu je udávaná v percentách a slúži na vytvorenie reálnejších podmienok (v rámci možností) pri behu, ktoré nám pomáhajú simulovať situáciu v exteriéri.

Hodnota sklonu sa pohybuje v intervale od 0 po 20 % a existujú dva spôsoby nastavovania tohto sklonu, čo sa výrazne ukáže aj na finálnej cene. Buď ušetríte niekoľko eur a rozhodnete sa pre kúpu bežeckého pásu s ručným nastavovaním sklonu – v takomto prípade si sklon musíte nastaviť ešte pred cvičením, resp. z pásu zísť dole a nastaviť si to.

Druhou možnosť je väčšia investícia do stroja s elektronickým nastavovaním sklonu – tu si „stúpanie“ nastavujete na displeji alebo držadlách pohodlne počas cvičenia.

4. Rozmery a údržba bežeckej plochy

Tento aspekt býva relatívne často podceňovaný, no treba si uvedomiť, že v tomto prípade platí, že čím je plocha väčšia, tým pohodlnejšie sa bude cvičiť. Do úvahy je dôležité vziať fakt, že ľudský krok sa pri behu natiahne pokojne aj na 1,5 metra.

Pri šírke platí to isté, ak je pás širší, tak sa budete cítiť pohodlnejšie, bezpečnejšie a nebudete sa musieť sústrediť na prípadné vybočenie zo smeru, ktoré často končí úrazom. Opäť, aj toto je faktor ovplyvňujúci cenu a odporúčame, aby ste investovali do čo možno najväčšej plochy vo vašej cenovej relácii.

Bežecká plocha je podrobovaná treniu a celkovo veľkej vyťaženosti, a preto je dôležité sa o ňu dôkladne starať. K tomu vám dopomôže olej na mazanie bežeckej plochy – ten býva zabalený spolu s trenažérom a ak nie, tak by ste sa v manuáli mali dočítať odporúčaný typ tohto oleja.

5. Počítač bežeckého trenažéru a výber programov

LCD displeje sú výbavou väčšiny bežeckých pásov a zobrazujú viacero dôležitých údajov. Samozrejme, počet týchto údajov úzko súvisí s cenou, a preto je na vašom zvážení, či sa rozhodnete investovať viac a mať k dispozícii komplexné informácie vyplývajúce z vášho tréningu, alebo sa uspokojíte „len“ s klasickými hodnotami (čas, ubehnutá vzdialenosť, rýchlosť atď.).

Behanie na páse

Mechanické pásy nemajú motor a tým pádom nemajú ani displej, keďže si rýchlosť a sklon nastavujete ručne. Ostatné pásy však majú niekoľko prednastavených programov a platí, že čím kvalitnejší stroj, tým viac programov, vďaka ktorým si môžete prispôsobiť podmienky na behanie prakticky úplne podľa vašich predstáv.

Ak váš tréning myslíte skutočne vážne, tak by ste sa mali poohliadnuť na programy, ktoré monitorujú tepovú frekvenciu, pretože práve sledovanie tepu patrí medzi najdôležitejšie faktory ovplyvňujúce kvalitu cvičenia.

6. Skladovanie a montáž

Jednoduché uskladnenie stroja je určite vec, ktorú oceníte. Ak sa váš pás dokáže sklopiť, tak zaberá oveľa menej miesta, môžete ho ľahko presúvať a odložiť v prípade, že by vás motivácia po cvičení opustila.

Nezabudnite si usledovať, či vami vybraný predajca ponúka služby v podobe montáži trenažéra. Jasné, v balíku dostanete potrebné nástroje na finálne zhotovenie, avšak nie každý si je v takýchto oblastiach zdatný. Ak vám stroj postavia odborníci, tak získate väčšiu istotu s jeho montážou.

7. Cena

Kvalita všetkých predošlých bodov sa odráža na cene a musíte počítať s tým, že cena korešponduje s kvalitou. Čím viac investujete, tým lepší stroj pravdepodobne dostaneme, jednoduché.

Bezmotorové pásy nájdete už od ceny 150 eur, avšak tie nie sú veľmi vhodné na behanie. Pásy s motorom dostanete približne za 450 eur, avšak investícia do techniky ovplyvňujúcej váš zdravotný a fyzický stav je dlhodobá, nemala by sa podceniť, a preto by bolo ideálne, ak by ste si pripravili aspoň 800 - 900 eur.

Krátke recenzie

Vaše hodnotenie:
(87.2%)

Obľúbené produkty


Komentáre

13/11/2018 09:47
Milan Zaujec

Mám 59 rokov-ochorenie II. stupeň diabetu a lieky na úpravu tepu a krvného tlaku,váha 124 kg.Manželka 110 kg.reumatické ochorenie.Poradte bežiaci pás pre obidvoch. S úctou Milan a Táňa

Pridať komentár