Temu.com – skúsenosti a recenzia
Obsah článku:
Samotná platforma internetového obchodu Temu.com vznikla v roku 2022 a disponuje širokým portfóliom produktov od miliónov predajcov z celého sveta. Spotrebiteľom tak ponúka široký sortiment tovarov od oblečenia cez elektroniku až po rôzne vybavenie a príslušenstvo do domácnosti, a to v čo najlepšom pomere kvality a ceny. E-shop sa zameriava primárne na cenovo dostupné produkty, ktoré spotrebitelia požadujú.
Vďaka širokej sieti predajcov a vysokej konkurencii dokážu spotrebiteľom ponúkať produkty za bezkonkurenčne nízke ceny, a to aj v porovnaní s takými predajcami ako Aliexpress alebo Amazon. Zákazník má navyše záruku na dodanie, právo na bezplatné vrátenie či nárok na refundáciu peňazí. Veľkou výhodou je takisto rozhranie v českom alebo anglickom jazyku. V čom sa nákup na Temu.com oplatí?
Prehľadná ponuka, české rozhranie a jednoduchý nákup
Základom ponuky predajcu je bohatý výber produktov rôzneho druhu. Internetový obchod ponúka prehľadné a zrozumiteľné rozhranie v českom alebo anglickom jazyku, vďaka čomu sa používateľ na webe ľahko orientuje. Svoju ponuku rozdeľuje do niekoľkých hlavných kategórií a desiatok až stoviek podkategórií, ktoré vám umožňujú produkty filtrovať presne podľa toho, čo práve hľadáte. Okrem prehľadnej kategorizácie disponujú aj sekciami najpredávanejších a najlepšie hodnotených produktov.
Pri každom produkte má zákazník k dispozícii detailnú charakteristiku, nechýba možnosť sledovať množstvo uskutočnených objednávok, hodnotenie zákazníkov a takisto prehľadné recenzie aj s fotografiami od ľudí, ktorí produkt reálne objednali a vyskúšali. V prípade viacerých variant produktov si môžete zvoliť z farieb, veľkostí, vzorov, počtu kusov a podobne. Nechýba ani informácia o predpokladanom dátume doručenia. Overiť si môžete aj samotného predajcu a prezrieť si jeho ďalšiu ponuku. Nakupujete tak len od overených predajcov.
Objednávanie v obchode Temu je veľmi jednoduché. Vami vybrané produkty sú sumarizované v nákupnom košíku, po ktorého otvorení máte k dispozícii prehľad položiek a celkovú sumu. Následne stačí postupovať na základe pokynov – zadať kontaktné údaje, doručovaciu adresu a zvoliť spôsob platby. Nákup v obchode vyžaduje prihlásenie (napr. cez Google účet, Facebook či Apple konto), resp. registráciu. Suma minimálnej objednávky je stanovená na 10 eur.
Lacnejší ako Aliexpress
Temu využíva globálnu sieť dodávateľov, vďaka čomu má vo svojom internetovom obchode dostupné veľké množstvo tovarov rôzneho druhu. Zároveň vďaka svojmu cenovému programu poskytuje vysoké dodatočné zľavy, čím sa cena ponúkaných produktov ešte zníži. Predajca sa riadi cenovou politikou, v rámci ktorej dynamicky a flexibilne upravuje ceny produktov tak, aby boli, čo najnižšie. Predajca avizuje, že práve vďaka širokému sortimentu a minimálnemu limitu objednávok (10 eur) má možnosť ponúkať jednotlivé produkty za ešte nižšie ako konkurencia, napr. Aliexpress.
Platba, rýchle dodanie a sledovanie zásielky
Platba objednávky je možná online prostredníctvom platobnej karty, platformy PayPal alebo Google Pay. Platba na dobierku nie je u predajcu k dispozícii. Temu odosiela tovary cez globálne riadenú logistiku dodávateľských reťazcov, a to priamo od výrobcu – predajcu až k spotrebiteľovi. Pôvod zásielky sa môže líšiť v závislosti od konkrétneho tovaru. Temu spolupracuje s renomovanými logistickými – kuriérskymi spoločnosťami, ako UPS, FedEx či USPS. Na našom území najčastejšie využíva spoluprácu s doručovateľmi, ako DPD, SPS alebo Slovenská pošta. Aktuálne (11/2023) je štandardná doprava na adresu zdarma.
Doba dodania sa u jednotlivých produktov môže líšiť. Väčšinou je produkt doručený v predpokladanej dodacej lehote 5 až 14 pracovných dní. Doba dodania sa zobrazuje pri každej objednávke individuálne. Presnejší dátum doručenie uvidíte po zaplatení a spracovaní objednávky. Spracovanie prebehne spravidla do 1 až 3 dní. Následne obdržíte informáciu o odoslaní objednávky a odhadovanej dodacej lehote. Samotnú zásielku môžete zároveň sledovať online. Reálny termín doručenia môže byť ovplyvnený ďalšími logistickými podmienkami. V prípade, že balíček nebol doručený v očakávanej lehote, predajca ponúka zákazníkovi rôzne možnosti náhrady.
Odmena 5 € za neskoré doručenie
V prípade, že zákazníkovi nebude balík doručený v predpokladanom termíne stanovenom v objednávke, Temu na konto spotrebiteľa pripíše kredit v hodnote 5 eur, a to do 48 hodín od predpokladaného doručenia objednávky. Následne je možné tento kredit použiť na ďalšiu objednávku v e-shope Temu.com.
Požiadať o refundáciu peňazí zákazník môže aj v prípade, že bol tovar poškodený alebo sa stratil počas prepravy. Zákazník má práve požiadať o bezplatné opätovné zaslanie produktu alebo vrátenie peňazí, ak nebola lokalizačná poloha aktualizovaná po dobu viac ako 15 dní. V prípade, že produkt nie je doručený ani 30 dní od potvrdenia objednávky, objednávateľ má právo požiadať o bezplatné opätovné zaslanie alebo refundáciu v celkovej sume produktu. Ak po 35 dňoch od predpokladaného dátumu doručenia objednávku v systéme nepotvrdíte ako doručenú, automaticky vám budú peniaze pripísané na účet. Pokiaľ produkt dorazí neskôr, môžete si ho zdarma nechať.
Reklamácia a bezplatné vrátenie tovaru na Temu
V prípade, že je tovar poškodený alebo nezodpovedá popisu, zákazník má právo požiadať o bezplatné opätovné zaslanie produktu. Detailnejší návod na vrátenie poškodeného tovaru má predajca Temu uverejnený na svojej stránke. Takmer každý tovar spôsobilý k vráteniu či finančnej náhrade je možné vrátiť v rámci ochrannej lehoty 90 dní.
Výmenu položiek predajca neumožňuje, no doručený tovar je možné bezplatne zaslať a požiadať o vrátenie peňazí do 90 dní od dátumu nákupu. Prvé vrátenie v rámci každej objednávky je vždy zdarma. Ak teda nie ste spokojní s viacerými položkami z jednej objednávky, odporúčame vám produkty vracať spoločne, aby ste nemuseli ohrádzať náklady na vrátenie za jednotlivé položky.
Temu.com umožňuje svojim zákazníkom realizovať reklamácie cez jednoduchý systém vrátenia. Stačí, ak v sekcii „Vaše objednávky“ požiadate o vrátenie tovaru a vyberiete položky. Vo vašom konte v sekcii „Vaše objednávky“ máte možnosť vytlačiť si návratový štítok, ktorý jednoducho nalepíte na balík a odovzdáte kuriérovi. Následne balíček odovzdáte prepravcovi DPD, a to maximálne do 14 dní od vyhotovenia požiadavky o vrátenie.
Vaše skúsenosti a otázky
Aké sú vaše skúsenosti s týmto predajcom? Máte nejaké otázky ohľadom nákupu či služieb predajcu Temu.com? Aké výhody alebo nevýhody vnímate zo strany tohto internetového obchodu? Budeme veľmi radi, ak sa s nami podelíte o svoje praktické skúsenosti s nákupom, reklamáciou, vrátením tovaru či peňazí u tohto predajcu. Zanechajte nám pod článkom komentár a vašimi názormi a skúsenosťami možno pomôžete aj ostatným zákazníkom pri rozhodovaní sa, či služby tohto obchodníka využiť.
Komentáre Pridať komentár
Nakupujem na Temu viackrát,asi 8x.Zatiaľ som dostal tovar od nich vždy načas a bez problémov.Teraz zvýšili minimálnu sumu jedného nákupu z 10 eur na 20 eur.Keď si chcete niečo kúpiť,tak si musíte objednať tovar za minimálne 20 eur,inak sa potom nedá objednať.To je výhodnejší potom Aliexpress.
Ja som s Temu spokojná, čo sa týka objednaného tovaru. Horšie je to s doručovaním. ???? Najprv mi tovar doručili až domov ( Packeta ), teraz mi ho doručili do ich schránky. Objednala som si veci do domácnosti, vrátane skla. Balík nebol veľmi veľký, tak ho natlačil kuriér Packety do nizkej schránky. Výsledok je rozbité sklo a odštiepený drevený stojan. PACKETA by mala upozorniť Temu, že ľudia chcú tovar doručiť na adresu bydliska, ak je pravdou, že im prikázali doručovanie do schránok.
No TEMU nikdy viac..ako dodanie a ceny ok ale tá kvalita akoze sa nevyjadrujem. Oblecenie ako tak len ktovie či nejaké alergie nebude mať človek z toho čo som čítala aj škandály s kozmetikou maju...objednala som napr obojstrannu lepiacu pásku, fixky, krabičky na zákusky, menovky,kefky na čistenie dve kabelky a neskutočne smradľavé...čítala som že nemajú povolené limity ..že olovo kadmium sa nachádza vo výrobkoch..takže nejaké veci som vrátila a nejaké vyhodila radšej nebudem ohrozovať seba..oblečenie som si nechala to som radšej viac krat oprala ale aj tak mám obavy aj z toho...takže za mňa radšej nie a že tam pracujú otroci a deti vo fabrikách ani nehovorím
Objednany tovar došiel nekompletný. Cca 20% položiek nedodaných a peniaze neboli vratené.
Tovar prišiel po týždni, taký ako na obrázku, akurát jedny zlaté šľapky mi veľkosť na dĺžku bola dobrá, ale sú veľmi voľné, tak sa ich chystám vrátiť. Neskôr napíšem ako som pochodila.
nechápem čo tu Ján mudruje. Keď sa človek nemá kde spýtať, tak sa spýta tu!
Prosím o radu, ako vrátit tovar do Temu, lebo mne sa to nedari, hlavne vypísanie formulára pre DPD. Alebo mám balík zaniest do boxu DPD ale na to potrebujem nejaký kod, aby som mohla otrvorit schránku,. Ďakujem za radu.
Temu úplne OK... no nechápem čo tady niektorí ludia vypisuejte otázky smerom na eshop???..ved toto je komentár k tomuto spotrebiteľskému testu... hm.. :-)
Tovar som zaplatila poslali to na Packetu ta mi to nevydala vrátili to spet tak nemám ani tovar ani peniaze.
Ja som bola so všetkým spokojná, s tovarom a aj balíky chodili až domov do 2 týždňov. jedine jedna vec mi namiesto bielej došla čierna, ale to bola blbosť, neriešila som. Od začiatku februára 2024 mi už druhý balík hodili na výdajné miesto Packety. Packeta tvrdí, že to zadáva Temu. Ale v Temu mám adresu domov. Stretli ste sa už s tým, že vám prestali balíky z Temu chodiť domov na adresu a všetko vám dávajú na výdajné miesta Packety. Zase Ali expres mi už dlhšiu dobu prevažne chodí kuriérom domov, čo mi vyhovuje, na pošte sa niečo vyskytne len výnimočne. Ako dosiahnuť, aby balíky chodili len domov na adresu?
tovar bol v poriadku. potrebovala som však faktúru lebo som to objednávala na firmu a napísali mi, že faktúry nevydávajú! komunikácia len cez chat a to neviete či komunikujete s PC alebo s reál človekom bo odpovede stále tie isté!
som veľmi sklamaná s prístupu.
Ja som nakupovala kopu blbostí, čo mi chýbalo v domácnosti a na opravu bižutérie. Platila som virtuálnou kartou a všetko prišlo ok.
Ale pri druhej objednávke na pôvodný mail už ťahali platbu z pôvodnej karty, čo nešlo, preto som zadala druhú kartu, tiež virtuálnu. Postupovali tak, že najprv overovali kartu nulovou platbou, čo prešlo, ale pri ťahaní reálnej platby už virtuálna karta nebola aktívna.
To sa opakovalo donekonečna. Mala som pocit, že chcú ľudí nalákať na lacný tovar za info o reálnej karte.
Na takéto platby si treba v banke bezplatne zriadiť "Virtuálnu platobnú kartu". Ja na internete nakupujem jedine touto kartou.
Ja som objednala už viackrát a všetko mi prišlo kurierom zhruba do týždňa. Raz sa mi stalo ze mi prišiel úplne iný balík ale všetko aa vyriešilo a dokonca som ten chybný balík si mohla nechať. Už je na bazosi :) mohla som si ešte vybrať ci mi pošlú peniaze na účet alebo vrátia formou kreditu tak som chcela kredit lebo ten nedoruceny tovar som chcela. Všetko prebehlo OK.
Nie som spokojná, veľmi dlhé čakacie doby, keď tovar nepríde, spoločnosť zažalujem. Mám dve objednávky, veľmi dlhé
Nie som spokojná, veľmi dlhé čakacie doby, keď tovar nepríde, spoločnosť zažalujem. Mám dve objednávky, veľmi dlhé
už dlho čakám na sledovacie čísla mojích troch objednávok.zatiaľ nič.bol som spokojný s TEMU,ale už nie som..tovar ide veľmi dlho.už je to horšie ako z ALIEXPRES.
Dobrý deň,
čo bude ak si tovar od vás objednám, zaplatím a nepreberiem?
Ako mi budú vrátené peniaze??
Veľká spokojnosť z TEMU.Ďakujem
Už dva týždne mám zaplatené solárne svietidlo a zatial nič, to si robíte srandu
Dobrý deň,
mám dotaz: ak je sídlo spoločnosti aj na Slovensku v Bratislave, prečo nie je uvedený žiadny telefónny kontakt?
Ďakujem za odpoveď
Ja som nakupovala vela krat, tovar mi vzdy prisiel, raz poskodeny, peniaze mi ihned vratili, len som poslala fotku prasknutej salky, raz som chcela vratit nohavice, boli mi trochu male, vyplnila som formular a hned mi odpisali, ze nohavice vratit nemusim, peniaze mi behom par minut vratili na ucet.
Da sa platiť aj na dobierku,?
už čakam viac ako mesiac a stale som od nich nedostal to čo je už zaplatene takže moj nazor si domysite
NIKDY nenakupujem tak, že musím najprv zaplatiť, rozčuľuje ma, že som si v E shopoch objednávala na dobierku, teraz sú tie veci len v Temu!Niektoré podozrivo kacné. Keďže všetko ide cez telefón, vedia o nás všetko. Podľa mňa si urobia dobré meno a poskedné miliónové objednávky nedoručia, taká pyramídová hra .
Objednalavsom červenú detskú kukly bebolavuvedena velkostbchcem to na 2vroky dufambze bude dobra
Hlavne že chcú vaše údaje z karty také nedávam inde si objednám dôjde zaplatím a pokoj
objednavala som viackrat a nikdy ziadny problem, tovar bol kvalitny, ceny super, dorucene vcas
Objednaný tovar mi mal byť doručený na adresu, ale bol doručený do Z Boxu, kde som si ho nestihla vyzdvihnúť v stanovenom časovom limite, a preto bol vrátený späť. Kde a ako môžem požiadať o jeho znovu doručenie. Prosím o info.
Všetko prišlo, ako som objednala, len dlhšie trvalo doručenie. Ale s objednávkou som spokojná. 5 eur mi vratili na účet. Môžem odporúčať, len treba mat trpezlivosť , a dlhsie čakať.
Všetko prišlo, ako som objednala, len dlhšie trvalo doručenie. Ale s objednávkou som spokojná. 5 eur mi vratili na účet. Môžem odporúčať, len treba mat trpezlivosť , a dlhsie čakať. ????
Nedoplácala som žiadne clo. Tovar prišiel načas. Niečo prišlo rozbité, iné nekvalitné. Snažím sa vrátiť, ale čiarový kód na štítku, ktorý mi vystavili po zadaní žiadosti o vrátenie, mi nechce naskenovať, na displeji stále ukazuje "kód neplatný". Na chate Temu mi odporučili žiadosť zrušiť, zadať novú a skúsiť s novým štítkom. Nefunguje to. Ani pri manuálnom zadaní čísla.
Ludia a vas este bavi nakupovanie na cinskych smetiskach typu aliexpress, alibaba,temu a podobne podradnych trhoviskach?
Bojim sa nakupovat na tejto stranke, najprv zaplat a potom tovar neuvidiš
Mam zaplatenú objednavku. Čakám viac ako mi bolo odpísanie. Doteraz ju neevidujú na SK. Aspoň kontakt na nich potrebujem. Keď do týždňa nepríde - nahlásiť ich na políciu.
Tovar my mal byť doručený do 28.11.2023. Síce mi poslali 5 € kredit, ale od 18.11. je na trakovači hlucho a nikto sa neozýva. Vôbec nevidím, kde sa zásielka nachádza, vraj bola úspešne colne vybavená a už 12 dní nič. Takže ďalšia objednávka nebude.
Mne prisiel balik s uplne inymi vecami ako som si objednala a uz 2 mesiace to s nimi riesim a peniaze doteraz nevratili. Takze urcite uz nikdy neobjednam
Mne prisiel balik s uplne inymi vecami ako som si objednala a uz 2 mesiace to s nimi riesim a peniaze doteraz nevratili. Takze urcite uz nikdy neobjednam
Prosím, tiež by som rada vedela, či sa platí daň z toho čo si kúpime???
Veľmi pekne ďakujem.
Moja sestra dnes dostala balík s jej menom ale obsah balíku nijakej jej objednávke nezodpovedal. Ja tiež nakupujem v tejto spoločnosti preto ma zaujíma spôsob vrátenia balíka. Postup som nikde nenašla ako postupovať pri úplnom inom dodaní tovaru.
Ake skusenosti mate s velkostami oblecenia? Tabulky na temu mi nesedia. Ponukaju maly pas a velke boky.Aspon sa mi tak zda.
Prosím ako to bude s clom a DPH pri doručení tovaru? Bude potrebné to potom uhradiť, alebo to je riešené dodávateľom, výrobcom?
Ďakujem za odpoveď.
Od 4.11.nemam svoj zaplatený tovar aj keď garancia doručenia bola 10,21.11.
Osobne som už cez Tému.com veľakrát nakupovala a nikdy som nemala problém. Všetko prišlo v poriadku q majú tam ozaj krásne veci. Naposledy som objednala inteligentné hodinky,tak uvidíme,čo príde a ako. Ale za mňa veľmi dobrý predajca