Najlepšie balančné podložky na sedenie aj cviky – recenzie, skúsenosti

Mať v živote rovnováhu je veľmi dôležité. Netýka sa to však iba duševnej harmónie či rovnováhy mysle. Pri bežných činnostiach v živote je dôležité dokázať udržať i rovnováhu vášho tela. Pomôcť nájsť ten správny balans môže balančná podložka. Cvičebná pomôcka obľúbená medzi športovcami či fyzioterapeutmi. Ako vybrať balančnú podložku? K čomu slúži?

Balančná podložka na trénovanie koordinácie

Balančná podložka je pre mnohých športovcov, ktorí chcú zdokonaliť svoje držanie tela, jedinečnou cvičebnou pomôckou. Vo svete fitness patrí medzi veľmi obľúbené doplnky v rámci tréningového procesu. Pre fyzickú i zdravotnú stránku je balančná podložka skvelým spestrením tréningu, ktorý nielen zabaví, ale aj efektívne pomôže.

Na trhu dnes nájdete skutočne veľké množstvo druhov balančných podložiek. My vám pomôžeme sa vo výbere zorientovať, poradíme vám, podľa čoho balančnú podložku vyberať a takisto vám predstavíme konkrétne produkty, ktoré si v našom výbere vyslúžili status najlepších.

Najlepšie balančné podložky

Načo balančná podložka slúži?

Pri pohľade na ňu by vám to ani nenapadlo, no balančná podložka vo výraznej miere prispieva k formovaniu vašej postavy. Tým, že sa na balančnej podložke snažíte udržať, zapájate aj svaly, ktoré pri bežných cvikoch ani nezapojíte. Vďaka tréningu s ňou dokážete zhodiť i nejaké tie kilogramy.

Pomôžu posilniť vaše svalstvo, zlepšiť držanie tela a celkovú koordináciu. Tréning s nimi je určený pre mužov i ženy. Používať balančnú podložku môžu deti i tehotné ženy. Svoje využitie má pre špičkových športovcov, ako i pre dôchodcov. Balančné podložky sú vhodné i v rámci fyzioterapie pri rehabilitáciách. Na balančnej podložke nemusíte iba stáť, ale môžete i ležať, sedieť, kľačať či opierať sa rukami alebo hlavou. Najčastejšie balančná podložka poslúži pri cvikoch v rámci pilates, jogy alebo aerobiku.

Celogumová balančná podložka

Vykonávať môžete základné cviky, akými sú drepy, výpady, kľuky či plank. No jednotlivé cviky si môžete sťažiť rôznymi polohami alebo dynamickými pohybmi. Pomôcť môžu i elastické držadlá pripevnené k podložke. Balančnou podložkou si viete tréning zjednodušiť, no takisto poriadne sťažiť.

Výhody balančnej podložky

  • Zlepšenie kondície
  • Posilnenie svalov a kĺbov
  • Zlepšenie koordinácie svalového a nervového systému
  • Spaľovanie kalórií
  • Zapájanie izolovaných svalov (vnútorné svalstvo)
  • Celkové zlepšenie držania tela
  • Správna poloha chodidiel
  • Pomoc po zranení (rehabilitácia, fyzioterapia)

Typy balančných podložiek

Balančné podložky sa delia na jednostranné a obojstranné. V prípade obojstranných máte tú výhodu, že okrem jednej rovnej strany môžete cvičiť i na samotnej vzduchovej komore podložky. Často sa líšia i nosnosťou (100 – 160 kg) a priemerom (25 – 65 cm). V obchodoch okrem tohto delenia objavíte tri základné typy balančných podložiek.

  • Celogumové balančné podložky – tieto podložky nemajú ani na jednej strane rovnú plochu. Ide o vzduchom vyplnenú podložku, ktorá je na jednej strane zvyčajne vybavená masážnymi vrúbkami. Ich tvar je buď to rovný, alebo vypuklý. Nafúknuť ich možno podľa potreby. Treba však myslieť i na nosnosť.
  • Klasické balančné podložky s rovnou plochou – najviac preferované a využívané. Vďaka svojmu tvaru umožňujú vykonávať veľké množstvo cvikov. Využiť môžete to, že jedna strana podložky je rovná a druhá má tvar pologule. Môžete pracovať s vlastnou váhou na nestabilnom povrchu alebo podložku pevne zakotvíte na zemi a znížite tak riziko pádu a zapájate ďalšie svaly vášho tela.

 Balančná podložka s rovnou plochou

  • Balančné dosky – na oko ani nepôsobia ako balančné podložky, no majú svoje využitie. Ide o pevné plastové dosky, ktorých spodná strana je mierne zaoblená (vypuklá). Takisto pomáha predovšetkým k udržiavaniu rovnováhy a tréningu stabilizačného systému. Udržať rovnováhu na balančnej doske je náročnejšie, pretože plastová doska je tvrdšia a ťažšie prenáša pohyb nášho tela.

Dôležité parametre pri výbere balančnej podložky

Kto ju bude používať?

V tomto prípade je hlavnou podmienkou práve nosnosť balančnej podložky. Pri výbere sa teda riaďte vašou hmotnosťou alebo telesnou váhou človeka, pre ktorého je balančná podložka určená. Nosnosť podložky sa pohybuje od 100 do 160 kg.

Veľkosť podložky

Závisí od priestoru, kde budete cvičiť. Ak plánujete cvičiť v byte, praktickejšie budú zrejme podložky menších rozmerov, ktoré sa ľahšie prenášajú a zmestia sa možno aj pod posteľ. Ak sa priestorom obmedzovať nemusíte, zaobstarajte si pokojne väčšiu podložku.

Balančná doska

Materiál podložky

Základnými materiálom je guma a plast. Nájdete však zakomponované i drevo, ktoré je použité pre plochú časť balančnej podložky. Pozor však na nekvalitné plasty, ktoré často môžu zradiť. Radšej investujte do overenej kvality.

Správny typ

Balančné podložky môžeme rozdeliť do troch základných skupín. Nie každá je pre každého. Preto neurobíte chybu, ak si jednotlivé druhy vyskúšate a zistíte, či vám viac vyhovuje celogumová, klasická podložka alebo prípadne balančná doska.

Bosu ako tréner koordinácie

Ak ste už niekedy počuli pojem bosu, určite to súviselo práve s balansom. Bosu je totiž najobľúbenejším druhom balančnej podložky. Ide o polovicu gymnastickej lopty na tvrdej podložke. Cvičiť môžete na oboch stranách, prípadne môžete bosu používať ako závažie.

Ako vybrať balančnú podložku?

Bosu viete zakúpiť v rôznych rozmeroch. K plochej časti možno pripevniť i držadlá alebo expandery, ktorými si môžete tréning sťažiť alebo ozvláštniť. Cvičenie na bosu dokonale rozvíja stabilizačný systém vášho tela, pomáha pri rehabilitácii, ale takisto pri formovaní postavy.

Vaše hodnotenie:
(89.6%)

Pridať komentár