Najlepšie podložky na cvičenie. Recenzie a skúsenosti

Podložka na cvičenie – áno, či nie? Mnohí ľudia, ktorí s cvičením len začínajú, ale aj tí, ktorí sa mu venujú už nejaký čas, si stále nie sú istí v tom, či je podložka na cvičenie potrebná. Pri cvičení jogy, pilatesu, aerobiku alebo aj pri posilňovaní je pritom táto pomôcka nevyhnutná. A to nielen pri cvičení doma, ale aj vo fitness centre.

Ako vybrať podložku na cvičenie?

Dôvodov, prečo by ste na podložku na cvičenie nemali zabúdať, je hneď niekoľko. Zabránite odreninám na kolenách a lakťoch, bolestiam chrbtice či prípadným nechceným pošmyknutiam. Cvičenie na dlážke alebo parketách je veľmi nepohodlné, aj napriek pravidelnému čisteniu neviete, čo všetko sa na podlahe nachádza. Vďaka fitness podložke nedáte baktériám a vírusom žiadnu šancu. Podložku na cvičenie si treba vyberať starostlivo. Poradíme vám, ako na to.

Najlepšie podložky na cvičenie

Názov Hodnotenie Detail
inSPORTline Aero   ✔   VÍŤAZ TESTUZobraziť produkt
Lifefit Yoga Mat Exkluziv Plus   ✔   NAJPREDÁVANEJŠIEZobraziť produkt
GymBeam Yoga Mat   ✔   DOBRÉ RECENZIEZobraziť produkt
Spokey Mandala   ✔   ZLATÁ STREDNÁ CESTAZobraziť produkt
inSPORTline EVA40   ✔   DNES V AKCIIZobraziť produkt

Výhody podložiek na cvičenie

Fitnes podložka na rozdiel od štandardnej karimatky či uteráka, ktorý mnohí používajú pri cvičení ako náhradu, je mäkšia, čiže poskytuje dostatočné pohodlie, a je vyrobená z materiálu, ktorý sa nekĺže, takže vďaka nej predídete zraneniam. Podložka tlmí nárazy, čo je dobré nielen pre vaše kĺby, ale aj pre susedské vzťahy, pretože fitness podložka intenzitu zvukov tvorených pri cvičení zmierňuje. Taktiež chráni podlahu pred poškodením a vás oddeľuje od studenej podlahy, teda izoluje od chladu zo zeme.

Výhody fitness podložky

Ako vybrať podložku na cvičenie

Podložky na cvičenie používajú milovníci jogy, aerobiku i cvičenia s vlastnou váhou. Vzhľadom na ich široké využitie existuje niekoľko typov podložiek, ktoré sa líšia veľkosťou, hrúbkou a zameraním. Podložku si treba vyberať podľa typu a miesta cvičenia, typu postavy, ale aj materiálu.

Podľa typu cvičenia

Podložku na cvičenie si väčšina spája s jogou. Áno, pri cvičení jogy sa bez nej nezaobídete, avšak nie je to jediné cvičenie, pri ktorom vám môže byť podložka nápomocná. Použijete ju aj pri pilatese, gymnastike, aerobiku, cvičení s vlastnou váhou či pri posilňovaní.

  • Joga – pokiaľ je vašou záľubou joga, mali by ste si zvoliť špeciálnu podložku na jogu, tzv. jogamatku (yoga mat). Podložka by mala byť pevná a dostatočné dlhá, aby ste na nej mohli vykonávať všetky pozície. Dôležitá je protišmyková úprava, ktorá zastabilizuje váš pohyb, ale aj antibakteriálna úprava. Štandardnou hrúbkou sú 4 mm.
  • Pilates a naťahovanie – podložka na pilates by mala byť vyššia a mäkkšia. Vyberte si radšej čo najdlhšiu, aby bola čo najstabilnejšia.
  • Dynamické cvičenia (aerobic, gymnastika a pod.) – v tomto prípade je dôležitý protišmykový povrch, dostatočná výška a hustota kvôli tlmeniu dopadov. Podložka by mala mať výšku okolo 8 – 9 mm.

Podložky môžu byť jednodielne alebo viacdielne. Skladacie podložky na cvičenie alebo tiež modulárne či puzzle podložky pozostávajú z viacerých kusov, zvyčajne zo 4, ktoré sa dajú zložiť rôznymi spôsobmi. Môžete si tak zložiť podložku podľa potreby.

Podľa typu postavy

Pri výbere musíte zvážiť svoju výšku i hmotnosť. Pre štíhlejšie osoby je, paradoxne, vhodnejšia mäkkšia podložka a pre silnejšie postavy zas tenšia podložka (3 – 4 mm). Samozrejme, treba zvážiť aj pohodlie. Pokiaľ sa pri cvičení cítite nepohodlne a máte pocit otlačených kĺbov, siahnite radšej po hrubšej podložke, ktorú môžete časom vymeniť za tenšiu. Štandardne sa podložky vyrábajú na výšku do 180 cm, k dispozícii sú menšie aj väčšie veľkosti. V prípade, že máte vyššiu postavu, vhodnou voľbou pre vás bude long verzia podložky.

Cvičenie na fitness podložke

Podložky majú zvyčajne okolo 60 cm, ak potrebujete o niečo širšiu verziu, k dispozícii sú aj podložky so šírkou 68 cm. Myslite však na to, že po zrolovaní zaberú o niečo viac miesta, preto budete potrebovať viac miesta v taške alebo nastaviteľné popruhy na jej prenášanie.

Podľa miesta na cvičenie

Budete najčastejšie cvičiť doma, vo fitness štúdiu, v parku? Miesto cvičenia je rozhodujúcim parametrom pri výbere podložky na cvičenie. Hrubšie podložky bývajú zvyčajne ťažšie ako ich tenšie verzie a aj nepohodlnejšie na prenášanie. Pri domácom cvičení nemusíte riešiť hmotnosť podložky, preto si môžete dopriať hrubšiu karimatku na cvičenie, ak podložku prenášate a na váhe vám záleží, poohliadnite sa po univerzálnych 4 mm podložkách.

Na výber máte aj ultraľahké podložky na cvičenie, ktorých hrúbka sa pohybuje od 1 do 1,5 mm a v kufri vám nezaberú veľa miesta. Bývajú označené ako Travel alebo Superlite.

Materiál a povrch podložky

Gymnastická podložka môže byť vyrobená z niekoľkých druhov materiálu. Pri lacnejších podložkách je zvyčajne na výrobu používané klasické PVC, ktoré nie je recyklovateľné, čiže keď sa vám podložka poškodí, jediné, čo môžete urobiť, je vyhodiť ju. Alternatívou ku klasickému PVC sú k prírode šetrnejšie recyklované PVC materiály. Na výrobu podložiek sa používa aj prírodný kaučuk (s polyuretánovým povrchom, v kombinácii s korkom alebo mikrovláknom), juta, bavlna, TPE pena, NBR a EVA pena.

Podložka na cvičenie určená na jogu – jogamatka, yoga mat

Podložky z umelých materiálov nedokážu absorbovať pot tak dobre ako prírodné podložky. Majte preto po ruke vždy uterák, aby ste si ho v prípade potreby mohli položiť na podložku.

Podložky môžu mať buď drsnejšiu, alebo hladšiu štruktúru. Hladším povrchom sa vyznačujú predovšetkým podložky z PVC materiálu, je vhodnejší na pomalé cvičenia. Podložky s drsnejšou štruktúrou sú zas vhodné pri náročnejších cvičeniach.

Vzorované podložky

Fitness podložky môžu byť jednofarebné alebo vzorované, resp. viacfarebné. Pre ľudí, ktorí nechcú byť pri cvičení ničím rušení, je vhodnou voľbou jednofarebná podložka. Tí, ktorí chcú svoj mozog stimulovať vizuálne, si môžu vybrať z podložiek s rôznymi obrazcami, mandalami, geometrickými tvarmi. Ide len o vec vkusu, tento faktor výberu vaše cvičenie takmer neovplyvní.

Na plank i drepy

Podložka na cvičenie, časo nazývaná aj ako karimatka na cvičenie, je vhodná pre každého, kto má záujem o tréning v domácom prostredí, vo fitness centre či vo voľnej prírode. Okrem podložky k cvičeniu nič nepotrebujete. Môžete na nej robiť sklápačky, kliky, plank, drepy, mostík, ale aj jogu či aerobik. Fitness podložka je taktiež vhodná na rozcvičku alebo strečing.

Cvičenie na fitness podložke – plank

Penová karimatka na cvičenie?

Áno, ale len na začiatok. Penové karimatky nie sú veľmi odolné, navyše ich primárne určenie je zvyčajne iné ako cvičenie – turistika, kemping, outdoorové aktivity. Pokiaľ s cvičením začínate a ešte neviete, ktorú podložku zakúpiť, univerzálna penová karimatka je dobrá voľba. Avšak v prípade, že plánujete cvičiť pravidelne, investujte do podložky na cvičenie, ktorá má priľnavejší povrch a nebude sa vám pri cvičení kĺzať.

Vaše hodnotenie:
(90.4%)
Dátum publikovania: 08.08.2019
Dátum poslednej aktualizácie: 21.11.2019
Autor
Redakcia

Redakcia

Pripravujeme pre vás recenzie, testy, hodnotenia. Snažíme sa vám poskytnúť všetky informácie, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní s nákupom spotrebiča, elektroniky alebo iného produktu. Zapojte sa aj vy do diskusie pomocou komentára a pomôžte niekomu ďalšiemu.


Pridať komentár