Pozor na podmienky predĺženej doby na vrátenie na mall.sk. Je v tom chyták

Známy internetový obchod Mall.sk ponúka svojim zákazníkom špeciálnu akciu na možnosť vrátenia tovaru do 31. januára 2021. Ako uvádza obchodník, chce tak spotrebiteľom dopomôcť k tomu, aby sa vyhli nevhodnému darčeku pod stromčekom. Získanie možnosti vrátenia tovaru až po Vianociach je jednoduché, avšak má to malý háčik.

Vrátenie tovaru na mall.sk

Internetový e-shop Mall.sk prišiel so zaujímavou akciu, na ktorú však môže množstvo nepozorných spotrebiteľov doplatiť. Ak si totižto poriadne neprečítate podmienky akcie, pri vrátení tovaru môžete byť nemilo prekvapení.

Ako to funguje

Predajca predĺžil možnosť vrátenia zakúpeného tovaru až do 31. januára 2021 bez ohľadu na dátum nákupu produktu. Obchod tak reaguje na blížiace sa vianočné sviatky. Služba je zákazníkom poskytovaná zadarmo, avšak je nutné ju v priebehu objednávky zvoliť v košíku. Ako upozorňuje Mall.sk, akcia sa nevzťahuje na tovar, ktorý je označený ako „partnerský predaj“ alebo ako „skladom u partnera“.

Zákazník si vyberie produkt, ktorý ponúka priamo Mall.sk, a počas objednávky si zvolí „predĺžiť možnosť vrátenia“. Následne objednávku dokončí a hneď ako tovar prevezme a zaplatí zaň, začína mu plynúť predĺžená doba vrátenia tovaru. Zakúpený produkt potom môže jednoducho vrátiť bez udania dôvodu do konca januára budúceho roka.

V skratke: Ak porušíte lepiacu pásku na krabici a pozriete sa do vnútra, tovar už nie je možné vrátiť.

V čom je chyták

Ako uvádza predajca Mall.sk v podmienkach akcie, produkt nie je možné rozbaliť ani vyskúšať. Tovar je teda nutné vrátiť nepoužitý a nerozbalený, pričom do úvahy sa berie neporušená páska, pečať alebo akýkoľvek iný obalový materiál (napr. priehľadná fólia, nálepka atď.). V prípade, že dôjde k rozbaleniu či použitiu tovaru, zákazník stráca predĺženú možnosť vrátenia tovaru bez uvedenia dôvodu.

V rámci tejto akcie nie je možné vrátiť poškodený tovar a službu je možné získať len online počas objednávky produktu cez web predajcu. Službu si teda neviete prikúpiť k tovaru priamo na predajni. Ak splníte všetky podmienky stanovené predávajúcim, zakúpený tovar môžete vrátiť dvoma spôsobmi. Buď ho zašlete poštou na adresu reklamačného oddelenia Mall.sk, alebo ho vrátite na predajňu, ktorá je najbližšie k miestu vášho bydliska.

Mall.sk akcia na vrátenie tovaru

Ak ste zakúpený výrobok rozbalili alebo odskúšali a zistili ste, že vám nevyhovuje, môžete ho bez udania dôvodu vrátiť počas zákonom stanovenej 14-dennej lehoty. Tá začína plynúť od dátumu prevzatia, pričom ide o 14 kalendárnych dní (nie pracovných). Toto svoje zákonné právo môžete uplatniť pri kúpe produktu cez webovú stránku obchodu s doručením na vašu adresu a rovnako tak aj v prípade, ak ste si tovar vyzdvihli osobne na predajni.

Čo treba ešte vedieť

Akciu týkajúcu sa predĺženého vrátenia tovaru môžu využiť fyzické osoby, podnikatelia aj orgány štátnej správy alebo samosprávy. Zmluvný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim vzniká doručením prijatia (akceptácie) objednávky, ktoré je zaslané kupujúcemu elektronickou poštou. Uzatvorením zmluvy o poskytnutí služby kupujúci vyjadruje súhlas s obchodnými podmienkami a zároveň potvrdzuje, že sa s tými podmienkami riadne oboznámil.

Predávajúci si zároveň vyhradzuje právo poskytovanie služby kedykoľvek prerušiť, obmedziť alebo úplne zastaviť. Táto zmena sa nedotkne už uzatvorených zmlúv o poskytnutí služby. Ako dodáva obchodník, možnosť predĺženej doby vrátenia tovaru nie je určená k využitiu za účelom uplatnenia práv z vád tovaru.

Kupujúci si môžu túto extra službu objednať prostredníctvom zákazníckeho účtu, ale aj bez neho, registrácia na webe Mall.sk teda nie je nutná. Nárok na službu vzniká kupujúcemu pri riadnom a včasnom uhradení kúpnej ceny a v prípade, že kupujúci pred uplynutím služby neodstúpi od zmluvy o kúpe tovaru zo zákonných dôvodov. Ako sme už spomínali, aby mohol spotrebiteľ využiť akciu predĺženej možnosti vrátenia tovaru, s tovarom nesmie manipulovať tak, aby došlo k poškodeniu identifikačných štítkov predmetného tovaru a rovnako jeho obalu.

Ako vrátiť nechcený tovar

Zákazník pri vrátení tovaru musí preukázať nárok na poskytnutie služby a faktúru, ktorá sa vzťahuje na konkrétny vrátený tovar. Predávajúcemu zároveň predloží tovar, ktorý nechce, a osoba poverená predávajúcim tento tovar prehliadne a posúdi. Ak je tovar znehodnotený, nie je možné ho vrátiť.

Možnosti vrátenia tovaru v Mall

Podľa podmienok uvádzaných na webe Mall.sk, predávajúci tovar prijme, ak produkt nenesie známky používania, tovar je vrátený spolu s kompletným pôvodným obalovým materiálom (bez známok rozbalenia tovaru) a v pôvodnom neporušenom obale. Tovar je zároveň vrátený s nepoužitým spotrebným materiálom, ktorý bol kupujúcemu dodaný spolu s tovarom (napr. toner dodávaný spolu s tlačiarňou a pod.). Kupujúci nesmie zabudnúť ani na kompletné príslušenstvo, ktoré bolo dodané s tovarom, vrátane manuálu a poskytnutých darčekov.

Ak kupujúci splní všetky stanovené obchodné podmienky a stav tovaru predávajúci nevyhodnotí ako znehodnotený a rozbalený, kupujúcemu sa vrátia peňažné prostriedky. Tie by mal spotrebiteľ dostať bez odkladu, avšak najneskôr do 14 dní. Kúpna cena vrátane poistného (ak si poistenie kupujúci prikúpil) bude spotrebiteľovi vrátená bezhotovostným prevodom na bankový účet alebo vyplatením v hotovosti na jednej z pobočiek obchodnej siete Mall.sk.

Dôležité informácie na záver

Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy platným spôsobom v zákonom stanovenej lehote 14 dní od prevzatia tovaru, má nárok na vrátenie ceny služby v plnej výške. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy na tovar, ku ktorému si zakúpil službu, z dôvodu záručnej vady tovaru v prvých dvoch mesiacoch od prevzatia tovaru, rovnako má nárok na vrátenie ceny v plnej výške. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy kvôli vade výrobku po 31. januári 2021, podľa platných podmienok nemá nárok na vrátenie ceny ani čiastočne.

Na situáciu vrátenia zakúpeného tovaru do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom sa vzťahuje Zákon č. 102/2014 Z. z. (Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov). Na vrátenie tovaru po uplynutí 14 dní od prevzatia tovaru spotrebiteľom sa vzťahujú obchodné podmienky predávajúceho (Mall.sk), s ktorými kupujúci pri objednávke služby výslovne súhlasil.

Hodnotenie článku:
(81.2%)

Pulbikované dňa: 28.10.2020

Autor
Lucia Bihuncová

Lucia Bihuncová

Pôsobila som ako redaktorka a fotoreportérka v regionálnych médiách, no nakoľko mám rada slobodu, momentálne som na voľnej nohe a venujem sa vlastným fotografickým projektom. Veľa cestujem a zachytávam to, čo ma zaujme na výletoch. Vášeň k písaniu u mňa pretrváva od školských čias, a tak popritom píšem aj články z rôznych oblastí a snažím sa vyhľadávať zaujímavé témy.


Komentáre

27/01/2021 12:35
Stano

To akoze mall.sk si tu zaplatil clanok? Realita s mall je uplne ina! Je to banda podvodnikov a ignorantov! Uz mesiac a pol nie su shopni, teda skor ochotni, mi vybavit reklamaciu. A ja hlupak som sa nechal nachytat a znovu som cez nich objednal dalsi tovar a zase musim reklamovat, no zakaznicka linka nereaguje, na maily takisto nereaguju. Pri predoslej reklamacii som sa asi na 150. pokus im dovolal, naslubili mi ze to vybavia a presiel dalsi mesiac a nic. Vobec nic, totalna ignoracia! Mam u nich vyhodenych 370 EUR! Idem davat podnet na SOI. Ak ste tu viaceri ochotni, mozme sa spojit a podat staznost spolu. Takato podvodnicka firma nema co robit na predajnom trhu. MALL UZ NIKDY VIAC!!!

Pridať komentár