Šikovný predavač vám predá aj to, čo nepotrebujete

Stalo sa vám už niekedy, že ste zavítali do predajne elektra a chceli ste si kúpiť lacný vysávač v akcií, ktorý bol uvedený v letáku? A teraz ruku na srdce. Naozaj ste si kúpili vyhliadnutý letákový produkt a opustili ste predajňu bez akéhokoľvek príslušenstva? Ak ste na našu otázku odpovedali „nie“, tak ste sa pravdepodobne stali obeťou šikovných predajných taktík zamestnancov obchodu.

Zákazník je totiž tvor ovplyvniteľný. Jeho spotrebiteľské správanie ovplyvňuje množstvo osobných preferencií, ale aj psychologické faktory, názory jeho okolia a samozrejme chuť predviesť sa pred ostatnými. Množstvo z nás navyše prihliada viac na dizajn, než na samotné funkcie produktu. A aj preto sa stáva, že si v obchode kúpime úplne iný (a pravdepodobne aj drahší) produkt a nie ten, ktorý sme pôvodne zamýšľali.

Predavač = profesionál?

Stačí, že sa pri nás objaví predavač a ponúkne svoju pomoc. Zamestnanca elektra vníma väčšina z nás ako dôveryhodnú autoritu, ktorej rada výrazne ovplyvní naše rozhodnutie. A to napriek tomu, že netušíme, či sa predaju elektroniky venuje 10 rokov alebo 2 dni. Na základe informácií od trénovaného predajcu si pravdepodobne nekúpime lacný letákový produkt, lebo sme sa o ňom práve dozvedeli, že sa často kazí. Siahneme po tom, ktorý nám bol odporučený – po drahšom modely s funkciami, ktoré ani nevyužijeme. A k tomu si prikúpime aj všetko (ne)potrebné príslušenstvo.. veď keď sme už tu.

Skvelým spôsobom, ktorý zaručene osloví množstvo zákazníkov, sú predvádzacie akcie a ochutnávky. Prídete do predajne a o pár sekúnd vám atraktívna slečna núka skvelú kávu z najnovšieho modelu kávovaru, ktorý ste už videli aj v televíznej reklame. Sami uznáte, že príprava kávy je ozaj rýchla a jednoduchá a navyše zistíte, že ak si ho kúpite teraz, tak dokonca ušetríte. Túto limitovanú ponuku dnes využilo už 25 ľudí a na predajni sú k dispozícií posledné 3 kusy. Treba sa rozhodnúť, kým nebude neskoro!

Exkluzivita predáva!

Praktiky, ktoré nás navádzajú na nákup limitovaného množstva tovaru, majú za úlohu vyvolať túžbu po niečom, čo v podstate ani nechceme. Ak je tovaru nedostatok, tak ho prirodzene považujeme za niečo veľmi hodnotné a kvalitné a chceme ho ešte viac. Najmä, ak nám šikovný predajca pripomenie, že tento tovar patrí k najpredávanejším položkám vôbec.

Naše podvedomie nám nedovolí príliš rozmýšľať ani vtedy, ak je ponuka časovo obmedzená. Tovar jednoducho chceme preto, lebo o pár hodín už nebude k dispozícií alebo bude drahší .. ale je tomu naozaj tak? Nie je totiž tajomstvom, že ďalšou bežnou praktikou podpory predaja je umelé navyšovanie cien. Ak sa aj vy tešíte na veľké výpredaje, tak by ste si mali uvedomiť, že množstvo predajcov tesne pred začiatkom výpredaju navýši pôvodnú cenu tovaru, aby ho o chvíľu mohol prelepiť etiketou s novou „akciovou“ cenou. Ako sa dá proti fiktívnym výpredajom vôbec bojovať? Napríklad sledovaním vývoja cien.

Dobrá rada nad zlato

Na webe www.spotrebitelskytest.sk sledujeme dlhodobý vývoj cien za vás. Produkty osobne testujeme a porovnávame ich s ostatnými. Našim cieľom je prinášať cenné informácie, tipy na nákup a najmä užívateľské skúsenosti, vďaka ktorým sa spotrebitelia môžu vyhnúť nepríjemným následkom kúpy nekvalitného spotrebiču. Na webe nájdete aj recenzie a hodnotenia kvality služieb populárnych slovenských eshopov, v ktorých sme osobne nakupovali. Pred nákupom si prezrite porovnanie cien tovaru u rôznych predajcov a nakúpte za najnižšiu cenu.

Chcete si kúpiť nový televízor, chladničku, mikrovlnku či varnú dosku a neviete si vybrať? Chýbajú vám reálne hodnotenia spotrebnej elektroniky? Plánujete schudnúť a hľadáte stroj na posilňovanie s vhodne nastaveným pomerom ceny vs. kvality? Náš web vám pomôže zodpovedať všetky otázky a poskytne vám informácie, na základe ktorých sa sami rozhodnete, či si tovar zakúpite alebo nie. U nás nezažijete žiadny časový nátlak ani presviedčanie, ba priam naopak – dáme vám toľko času, koľko potrebujete na starostlivé zváženie nákupu. A ako bonus vám poskytneme jedinečné zľavové kupóny na nákup!

Hodnotenie článku:
(81.4%)

Pulbikované dňa: 01.01.2017


Pridať komentár