Razer Nommo – recenzia reproduktorov nielen k PC

Moje reproduktory k PC už dosluhovali, a preto som sa rozhodla pre nákup nových. Nemala som žiadnu predstavu, aké by mali byť a ani extrémne vysoké požiadavky na zvuk.

Razer Nommo

Nakoniec som si, a to skôr takou voľbou, aby mi ladili k zvyšku periférnej elektroniky (klávesnica a myška Razer), vybrala model Razer Nommo, typ 2.0. Po mesiaci používania som z nich nadšená.

Originálny dizajn

Reproduktory dostanete pekne zabalené, na tom si výrobca Razer dáva naozaj záležať. Okrem dvojice reproduktorov je v balení sieťový zdroj a kábel pre pripojenie k zvukovej karte počítača. Razer nezabudol ani na 2 samolepky s logom. Vzhľad reproduktorov pripomína futuristický valec s priemerom približne 11 cm, ktorý je dlhý 18 cm na okrúhlom podstavci a spojený 12 cm obdĺžnikom. Na jednom z dvojice reproduktorov nájdete dva ovládacie prvky na reguláciu hlasitosti a basov. Po stranách je nápis Razer.

Reproduktory majú otvorenú prednú časť bez ochrannej mriežky a vyzerá to veľmi pekne. Vzadu sú otvory pre bassreflex. Okrem pevného kábla, ktorými sú reproduktory prepojené, sú na jednom z nich na zadnej strane konektory. Pripojíte nimi sieťový kábel, kábel k zvukovej karte. Ďalej je to konektor pre pripojenie slúchadiel a vstup Aux. Dizajn vyzerá štýlovo a je to zmena oproti hranatým reproduktorom. Tento model sa predáva v čiernej matnej verzii.

Skvelý zvuk vás vtiahne do hry aj do deja filmu

Reproduktory Razer Nommo hrajú veľmi dobre. Tento model obsahuje 3-palcové širokopásmové meniče so sklenenými vláknami. Nie som síce extrémne náročná užívateľka, ale dobrý zvuk rozoznám. Oproti mojim starým reproduktorom to bol skoro šok, že môžu reproduktory k počítaču tak dobre hrať. Pri hrách a filmoch dokážu veľmi dôveryhodne navodiť atmosféru prehrávanej scény. Zvuk je reprodukovaný veľmi dobre do hĺbky a priestoru.

Reproduktory Razer Nommo

Čo sa hudby týka, dokážu reproduktory dobre prehrať ako ktorý žáner. Tam, kde sú potrebné výrazne basy, je to výborné. Pre rock a klasickú hudbu to nie je až taká výhra. Ale sú to reproduktory predovšetkým určené k PC a cieľovou skupinou sú gameri.

Reproduktory Razer Nommo ma veľmi milo prekvapili a ak hľadáte dobré reproduktory k počítaču, určite ich odporúčam. Spokojní s nimi budú nielen hráči. Cena je trochu vyššia, ale kvalita zvuku a originálny dizajn za to stoja. Ak by ste mali vyšší rozpočet, tak na trhu má Razer ešte jeden dizajnovo podobný model a to Razer Nommo Chroma. Ten má podstavec s podsvietením, typickým pre produkty z modelového radu Chroma.

Čo vás môže odradiť

Napriek tomu, že ma reproduktory nadchli a som s nimi veľmi spokojná, je tu pár veci, ktoré by mohli niekoho odradiť. Cena! Razer Nommo sa predávajú približne za 100 € a viac. Dizajn sa nemusí každému páčiť. Niekto má radšej reproduktory s klasickým vzhľadom debničiek. Plastový materiál. Aj keď je spracovanie vo vysokej kvalite, sú to stále len plastové reproduktory. Ak ste zástancom drevených a im príbuzných materiálov, plastové vás nenadchnú. Basy sú výraznejšie. Aj to môže niekomu vadiť, ak potrebuje reproduktory, ktoré lepšie zvýraznia výšky. Chýbajúca stavová dióda. Na reproduktoroch sa nenachádza žiadna led dióda, ktorá informuje o zapnutí. Vypnutie aj zapnutie sa realizuje otočným tlačidlom pre reguláciu hlasitosti. Každopádne, mne Razer Nommo ulahodili a som s nimi spokojná.

Klady:

• atraktívny dizajn
  • kompaktná veľkosť