Yamaha BD-A1060 Blu-ray prehrávač – recenzia, skúsenosti

2x USB
2X RCA výstup
Široká podpora formátov

Hodnotenie:
(77%)
Pozrieť najlepšiu ponuku

Blu-ray prehrávač Yamaha BD-A1060 je komplexným zariadením, ktoré umožňuje doma vychutnať si perfektný kino zážitok. Podporuje vysokokvalitné rozlíšenie 4K Ultra HD – 4K upscalling. Okrem iného ponúka takisto kompatibilitu s Blu-ray 3D. Disponuje aj integrovaným Wi-Fi či možnosťou pripojenia do internetovej siete cez Etherent.

Podporuje širokú škálu obrazových i zvukových formátov. Hlavný signál a zapojenie je cez HDMI konektor. Okrem toho však disponuje digitálnym a koaxiálnym audio vstupom, 2x RCA audio výstupmi či 2x USB konektormi. Podporuje titulky vo formáte txt či srt. Streamovať môžete obsah aj prostredníctvom vášho smartfónu cez Miracast a ovládať Blu-ray prehrávač cez aplikáciu AV Controller.

Blu-ray prehrávač Yamaha BD-A1060 si môžete v ✅  e-shope Alza.sk kúpiť aj na splátky.

Plnohodnotná funkčnosť

Zdá sa, že Yamaha ide s kožou na trhu a schovať chce do vrecka všetkých konkurentov. Blu-ray prehrávač je väčší  aj ťažší, no čo to znamená? Vzhľadom na parametre, ktoré ponúka sa zdá, že ide o úplne najvyšší kaliber. A aká je pravda? Je to vyšší kaliber. Blu-ray prehrávač Yamaha BD-A 1060 je zdá sa tým zariadením, ktoré dokáže všetko. Vrátanie vylepšovania horšieho signálu zvuku či audia cez upscalling a softvérové úpravy.

Yamaha BD-A1060 recenzia

Diskutovať o kvalite 4K Ultra HD rozlíšenia ani netreba. To, že vylepší aj horší obraz vďaka 4K upscallingu je ešte lepšie, no v tesnom závese je geniálny zvuk vďaka DTS dekóderu a režimu Pure Direct, ktorý sa postará o sprostredkovanie komplexného audiovizuálneho zážitku. V prípade zvuku potešia fanúšikov audia i XLR a RCA výstupy. Nehovoriac o bohatej podpore formátov. Yamaha znesie naozaj aj maximálny možný výkon, no samozrejme, k tomu je ideálne mať aj kvalitnú sústavu reproduktorov. Šum či akékoľvek iné ruchy sa stali pri testovaní minulosťou a dočkali sme sa skutočnej štúdiovej kvality.

Môžete si vyberať

CD, DVD, Blu-ray disk, 2x USB alebo integrované Wi-Fi, kde si môžete nájsť dostupné streamovacie služby a vychutnať si akýkoľvek film online. Okrem iného môžete využiť i zrkadlenie obrazovky skrz aplikáciu Miracast, samozrejme, musí ju podporovať váš smartfón, aby bolo spojenie kompatibilné.

Blu-ray prehrávač Yamaha BD-A1060 príslušenstvo

Podpora Netflix či Youtube je určite podmienkou, ktorú od Blu-ray očakávate. Využijú to predovšetkým tí, ktorí nevlastnia televízor s pripojením na internet. Samotný softvér Blu-ray prehrávača možno pravidelne aktualizovať. Zariadenie podporuje zvukové komentovanie i titulky. DLNA pripojenie v prípade, že nevyužívate Wi-Fi je súčasťou konektivity taktiež.

Niet, čo vytknúť – alebo...

V zásade môžeme povedať, že Yamaha BD-A1060 je tým Blu-ray prehrávačom, kde by sme akékoľvek chyby hľadali nasilu a možno aj tak nič nenašli. Ultra kvalitný obraz, ešte lepší zvuk, kvalitné vyhotovenia a neskutočná funkcionalita od Wi-Fi, USB portov cez aplikácie Miracast či AV Controller, ktorým Blu-ray ovládate. Nehovoriac o možnosti 3D zobrazenia.

Ovládač Blu-ray prehrávača Yamaha BD-A1060

Napriek tomuto všetkému by sme si Yamaha BD-A1060 nekúpili. Prečo? Pretože za peniaze, ktoré zaplatíte, si pomaly môžete kúpiť televízor s pripojením na internet alebo o 70 % lacnejší model, ktorý disponuje minimálne podobnými funkciami. Z ekonomického hľadiska Yamaha určite nezabodovala.

Záverečné hodnotenie

Na trhu Blu-ray prehrávačov už konkurencia nie je taká silná, no výrobcovia už nemajú príliš priestor na zlepšenie. Blu-ray prehrávač Yamaha BD-A1060 je rozhodne elitou a nezaostáva v žiadnom ohľade. Obraz a podpora formátov v kvalite 4K Ultra HD, zvuk na najvyššej možnej úrovni so širokou konektivitou. DLNA pripojenie, 2X USB či integrované Wi-Fi a možnosť streamovať online cez streamovacie služby. Poteší aj zrkadlenie obrazovky cez aplikáciu Miracast.

Recenzie a skúsenosti s Blu-ray prehrávačom Yamaha BD-A1060

Pure Direct audio sa postará o čistý viackanálový – priestorový zvuk. Blu-ray disk ponúka aj trojrozmerné zobrazenie (3D). Ak nemáte finančný limit a veríte, že Blu-ray prehrávač budete využívať naplno, Yamaha BD-A1060 môže byť dobrou investíciou. Ak však chcete rozumnú kúpu, pomer cena a kvalita, tento model to určite nebude. Vysoká cena je, bohužiaľ, nevýhodou, ktorá odradí drvivú väčšinu záujemcov.

Pozitíva

Kvalita obrazu (4K Ultra HD)
Kvalita zvuku
Kvalitná konštrukcia
Wi-Fi pripojenie
2x USB
2X RCA výstup
Široká podpora formátov

Negatíva

Príliš vysoká cena

Autor recenzie: Bc. Denis Ruščák
Dátum publikovania: 02.10.2020
Najlepšie Blu-ray prehrávače 2024 – recenzie, test, porovnanie

Dopriať si skvostný filmový zážitok len tak – priamo doma v obývačke, nikdy nie je zlý program na večer alebo počas „lenivých“ dní. Obľúbené filmy si môžete vychutnať priamo na vašej televízii. DVD prehrávače pomaly padajú do zabudnutia a adekvátnou náhradou sú Blu-ray prehrávače, ktoré si stále držia svoj status. Oplatia sa v súčasnej dobe? Je Blu-ray prehrávač správna voľba? Aké sú jeho... Prečítať článok