Recenzia slúchadiel Apple AirPods

Mám prácu v teréne a často sa presúvam z miesta na miesto. Niekedy si cestu spríjemňujem počúvaním audiokníh alebo hudby. Po vyskúšaní rôznych slúchadiel do uší som sa rozhodla prejsť na bezdrôtovú verziu.

Slúchadlá Apple AirPods

Mojou prvou voľbou boli Bluetooth slúchadla (ťažko vysloviteľnej čínskej značky), ktoré boli spojené krátkym káblikom, ktorý navyše obsahoval dosť veľké ovládanie. Hrali na počudovanie slušne, ale bohužiaľ mi nesedeli dobre v ušiach a ovládanie mi veľmi prekážalo. Rozhodla som sa preto investovať trochu viac a zakúpila som si bezdrôtové slúchadlá Apple AirPods (1. generácia). Používam ich skoro denne už niekoľko mesiacov, preto opíšem skúsenosti s nimi pre ostatných, ktorí sa rozhodujú pre nákup slúchadiel.

Dizajn, spracovanie a praktická stránka používania

Čo sa týka dizajnu, nečakajte zázrak. Je to skôr minimalistické zariadenie alebo, ak chcete, slúchadlá, ktorým odstrihli kábel. Podľa mňa sú pekné a hlavne diskrétne. Kto hľadá dizajnové „pecky“, bude sklamaný. Pokiaľ chcete jednoduchý dizajn a slúchadlá, ktoré sú naozaj skoro neviditeľné a pôsobia nenápadne, Apple AirPods sú to pravé. Predávajú sa v bielom lesklom prevedení s puzdrom, ktoré je zároveň nabíjacím dokom. Po otvorení puzdra nájdete slúchadlá uložené do presne vytvarovaných častí, kde sa magneticky uchytia a nabíjajú. Okrem časti do uší slúchadlá obsahujú asi 2 cm krátke rameno. Na spodnej časti každého slúchadlá sa nachádza mikrofón. Slúchadlá sa po vložení do malého puzdra hneď nabíjajú a zmestia sa do vrecka nohavíc či priehradky v kabelke, kde zaberú minimum miesta.

Slúchadlá sú neuveriteľne ľahké, každé z nich má len 4 gramy, puzdro váži 38 gramov. Slúchadlá sa nabíjajú z puzdra, to má kapacitu približne 24 hodín prehrávania a dobíja sa pomocou kábla s Lightning konektorom. Použiť môžete aj ten od iPhonu. Konektivita prebieha pomocou Bluetooth, ovládanie je pomerne jednoduché s možnosťou priradenia funkcií na poklepanie.

Vybrať si môžete z možností:

• vypnutie alebo pozastavenie prehrávanej skladby,
  • preskočenie skladby,
  • aktivácia Siri,
  • prijatie a ukončenie telefonického hovoru.

K ovládaniu môžete používať asistentku Siri a hlasovými povelmi určiť, čo má vykonať. Napríklad prehrať váš obľúbený playlist, zvýšiť hlasitosť prehrávania, preskočiť a zastaviť skladbu. Siri nevyužívam, reaguje iba na anglické povely a nie vždy mi rozumela. Klasické poklepanie po slúchadlách potrebuje trochu cviku a hlavne nastaviť, ktoré slúchadlo na čo pri poklepaní reaguje. Mne sa zo začiatku stávalo, že namiesto pozastavenia skladby som prebudila Siri. Po krátkom čase som si zvykla a ovládanie sa stalo rutinou, bez premýšľania, čo mám urobiť. Pre rýchle prerušenie prehrávania stačí vybrať jedno slúchadlo z ucha. Ak si ho znova do ucha vložíte, prehrávanie pokračuje.

Kvalita zvuku a funkčnosť

Nie som profesionálny audiofil a preto hodnotím kvalitu zvuku len ako laik či nenáročný užívateľ. Podľa mňa hrajú super a nevidím nedostatky. Počúvam hovorené slovo (audioknihy) a z hudby je to žáner rock a soundtracky. Mojim ušiam kvalita vyhovuje a hodnotím ju veľmi kladne. V iPhone si viem nastaviť equalizér, ten však málokedy používam.

Apple AirPods

Viac u mňa zaváži funkčnosť. Viem prijať hovor z mobilu priamo na slúchadlá - ako handsfree. Dokážem počúvať hudbu pri chôdzi a behu bez prekážajúceho kábla. Nabíjanie je jednoduché a výdrž výborná. Akcie ovládania si viem prispôsobiť svojim potrebám. Pri behu som predtým používala športové puzdro na rameno, mobil a k tomu káblom pripojené slúchadlá. Dnes si vybehnem len s hodinkami Apple Watch a slúchadlami AirPods, takže produkty Apple spolu fungujú na výbornú. Ak používate iPhone, tak spolu s AirPods slúchadlami môžete využiť aj aktualizovanú funkciu aktívne počúvanie. iPhone vám poslúži ako mikrofón a do slúchadiel prenáša okolitý zvuk. Môžete mať mobil v jednej izbe a v slúchadlách počujete zvuky, čo sa tam deje aj keď v tej miestnosti nebudete. Táto funkcia môže dobre poslúžiť pre slabopočujúcich, ale aj ako zariadenie detská elektronická opatrovateľka.

Slabšie stránky

Ak mám opísať mínusy, tak v prvom rade je to cena. Za sumu, ktorú dáte za Apple AirPods, si už dokážete kúpiť veľmi kvalitné slúchadlá Jabra, Sennheiser, Marshall Major, AKG alebo iné. V tej cene nebude problém nájsť kvalitné slúchadlá s výborným zvukom. Problémom je veľkosť a prepojiteľnosť. Väčšinou sú slúchadlá pre audiofilov buď väčšie, alebo majú kábel. Ďalším mínusom je ovládanie hlasitosti. Okrem Siri sa to priamo na slúchadlách nedá. Buď siahnete po mobile a tam si hlasitosť zvýšite/znížite, alebo ich ovládate pomocou Apple Watch. Ten spôsob využívam ja a hlasitosť si pridávam alebo uberám korunkou na hodinkách.

Moje uši ich milujú

Slúchadlá Apple AirPods sú skvelým produktom, ktorý využívam skoro denne. Nielen na počúvanie audiokníh a hudby pri chôdzi, ale zvyknem ich vo večerných hodinách pripojiť cez Apple TV, keď nechcem rušiť hlasnejším zvukom televízora. Vyhovujú mi dizajnom, veľkosťou aj kvalitou zvuku. Odporúčam ich užívateľom, ktorí majú iPhone alebo iné Apple zariadenie. Tým, ktorí nemajú vysoké nároky na akosť zvuku, ale pritom hľadajú dobrú kvalitu, vysokú výdrž a maximálnu prenosnosť. Neskúšala som ich s mobilom, ktorý má Android, preto neviem posúdiť ovládanie v rámci takého systému. V cene, za akú sa predávajú tieto slúchadlá, sú určite aj kvalitnejšie, ale pre mňa to bola kúpa, ktorú neľutujem. K slúchadlám sú v ponuke aj rôzne ochranné kryty. Pekné farebné silikónové alebo kožené. Ak by ste sa chceli predsa len trochu odlíšiť.

Nastavenie Apple AirPods

Stručná špecifikácia prenosných slúchadiel AirPods

Samotný výrobca ohľadom špecifikácií tohto produktu veľa neuviedol, ale za zmienku stojí:

• kvalita zvuku v kodéku AAC,
  • 2 mikrofóny,
  • filtrácia okolitého zvuku,
  • rýchly čip W1,
  • optické senzory (pohybové akcelerátory),
  • hlasový akcelerometer (rozozná, keď užívateľ rozpráva).

Tip na záver

Ak sa rozhodnete pre AirPods od Apple a stane sa vám, že vám prestanú hrať alebo nehrá niektoré zo slúchadiel, nepanikárte. Tento problém sa dá vyriešiť resetom. Keď mi prestalo hrať jedno slúchadlo, práve tento postup pomohol.

V nastaveniach iPhonu (Bluetooth) kliknite na „i“ vedľa slúchadiel a odstráňte toto zariadenie. Slúchadlá vložte do puzdra, otvorte kryt a stlačte na zadnej časti okrúhle tlačidlo. Podržte tlačidlo na niekoľko sekúnd s otvoreným krytom, kým nezačne dióda blikať a nasledovne svietiť na bielo. Potom znovu spárujte slúchadlá s iPhonom.

Klady:

• veľkosť, bezproblémové nosenie slúchadiel so sebou,
  • minimalistický dizajn,