Recenzia Microsoft Xbox One

Hernú konzolu Microsoft Xbox One som dostal na narodeniny a po dosť dlhom čase, čo ju využívame spolu s bratom sme obaja spokojní. Máme verziu s 500GB hardiskom, čo ma trochu mrzelo lebo 1 TB HDD by určite potešil.

Hranie Xbox One

Aké sú moje skúsenosti s ovládaním a hraním? Predtým som nemal žiadnu konzolu a hry som hrával iba na PC, takže prechod na konzolu bol pre mňa hlavne po stránke výkonu milým prekvapením. Počítač už hardvérovo na nové hry nestačil.

Prvé prekvapenie s nádychom chladu

Po rozbalení som bol veľmi prekvapený veľkosťou. Konzola je celkom slušný masívny kus hardvéru. Mierne retro dizajn je pekný. Kladne hodnotím určite chladenie, ktoré je vyriešené veľmi dobre nasávaním vzduchu z bočných strán a výduchom na jednej časti hornej strany. Práve pod ňou sa ukrýva veľký ventilátor hneď vedľa hardisku. Celá konzola je tak stále dosť chladná aj keď hrám dlhší čas. Lesklejšia časť je náchylná na otlačky, ale keďže je umiestnená iba na jednom mieste, veľmi sa jej nedotýkam. V balení bol iba jeden ovládač, čo bolo sklamaním a trochu som si musel zvykať na rozmiestnenie analógov. Ľavý je vyššie oproti pravému, ale dá sa na to zvyknúť. V ruke sa však ovládač drží super a ani pri dlhom hraní necítim, že by mi niečo prekážalo alebo žeby mi z toho tŕpli prsty.

Nastavenie a ovládanie

Pre prvé nastavenie je potrebné pripojenie k internetu a vlastne aj pre čo najlepšie využitie je to s pripojením najlepšie. Celé prostredie je prehľadné a orientácia v ňom je bezproblémová. Chýba síce lokalizácia do slovenčiny, ale nemal som s tým problém. Výhodou je možnosť využiť konzolu aj ako prehrávač blu-ray diskov s filmami. Dá sa využiť aj pripojenie externého hardisku a priamo z neho pozerať filmy.

Xbox One

Výkon a grafiku hodnotím kladne, ale nemám to zase s čím porovnať okrem hier na PC, kde to bola hrôza kvôli slabšej grafickej karte. Portová výbava na zadnej strane ma prekvapila. Nič nechýba a čo chválim je pohodlné a rýchle pripojenie. USB sú ver. 3.0, čo je super. Ja sa pripájam cez Wi-Fi, ale nechýba ani možnosť pripojenia sieťovým káblom priamo k LAN portu.

Hry a zábava

Cena nových hier je stále dosť vysoká. Veľa starších titulov však nachádzam v akcii už za lepšie ceny. Okrem hrania hier sa pripájam konzolou aj k netu a celkom fajn sú rôzne aplikácie. Celé prostredie je výborne riešené a čo sa mi páči je možnosť nahrávania sekvencií počas hry pomocou Game DVR. Hranie sa dá rozšíriť pomocou rôznych aplikácií na editáciu, snapovanie alebo zdieľanie. Ja využívam stream na Twitch.

Microsoft Xbox One

S touto konzolou som veľmi spokojný a jediné, čo by som mohol vytknúť, je to, že stiahnuté hry zaberajú dosť miesta a 500 GB mi asi za chvíľu bude málo. Ak by som si mohol vybrať zvolil by som verziu 1 TB. Myslím, že táto herná konzola je veľmi dobrá pre hráčov aj v rámci zábavy ako multimediálne centrum do obývacej izby. Ak by boli originálne hry cenovo dostupnejšie, bolo by to super. Takto musíte okrem ceny konzoly rátať ešte s investíciou do nákupu hier alebo platenia služieb.

Hodnotenie článku:
(81%)

Pulbikované dňa: 01.01.2017